Trykke
Maj 18, 2018

Ciklum Medical IoT enhed for Neopenda vandt den prestigefyldte IoT Project Award 2018

Ciklum, en global virksomhed inden for digitale løsninger, annoncerede i dag at de har vundet Outstanding IoT Project Award ved 2018 Computing’s Big Data Excellence Awards. En medicinsk IoT enhed for Neopenda, en global nystartet farmeceutisk virksomhed, blev udviklet til at reducere dødeligheden bland nyfødte i udviklingslandene. 2018 Big Data Excellence Awards programmet anerkender præstationerne af IT-branchens bedste Big Data and Internet of Things (IoT) virksomheder.

Ciklums team, sammen med Teresa Cauvel, CTO for Neopenda, ved 2018 Computing’s Big Data Excellence Awards

Med næsten 3 millioner nyfødte der dør hvert år, inden for den første måned, kan 80 % af disse dødsfald forhindres ved at overvåge babyens hjerterytme og blodets iltmætning. Den prisvindende IoT enhed er en prototype af en babyhat med en speciel sensorantenne, der måler de vitale tegn, og alarmerer læger og sygeplejersker hvis der er ændringer. Forsknings- og udviklingsarbejdet for Neopenda enheden blev udført i Ukraine af Ciklum R&D teamet. Med prototype systemet medudviklet af Ciklum R&D teamet, har Neopenda allerede indsamlet mere end $600K i midler.

Teresa Cauvel
Vi er glade for at Neopenda og Ciklums arbejde på det forbundne overvågningssystem til babyer er blevet anerkendt af Big Data Excellence Awards. Vi er glade for at kunne gøre en forskel i IoT teknologien, med en applikation der vil have en enorm effekt, og hjælpe med at redde nyfødtes liv
Teresa Cauvel, CTO, Neopenda

Neopenda IoT Device
Neopenda udfylder denne mangel inden for pleje, ved at give en stemme til nyfødte der er i fare i udviklingslandene. Som en teknologipartner har Ciklum hjulpet Neopenda med at omdanne deres ide til en enhed, der hjælper nyfødte med at overleve.

Yevhenii Karpliuk
Den mest udfordrende opgave for os, var at kombinere forskning og udvikling af algorytmer med klassisk software og firmware udvikling til indlejrede systemer. Ciklum R&D team hjælper klienterne med at skabe nyskabende innovative projekter, og vi er stolte over at være en del af dette udfordrende projekt
Yevhenii Karpliuk, PhD, Senior forsker hos Ciklum

Big Data Excellence Awards dommerne annoncerede de bedste præstationer ved the forefront of data, analytics, the Internet of Things and Big Data ved prisoverrækkelsen i London den 16. maj 2018. Deres bedømmelse er baseret på en omhyggelig rangering af produktbeskrivelse, adresserede udfordringer, og kundepræferencer. De mange tilmeldinger vurderes af et dommerpanel bestående af 12 CIO’er og direktører for globale teknologivirksomheder, samt editors fra tech media. Se alle vinderne på Computing

Om Computing’s Big Data Excellence Awards

Computing er Storbritanniens førende pulikation indenfor forretningsteknologi. 2018 Big Data Excellence Awards programmet anerkender præstationer inden for IT-branchens bedste Big Data and Internet of Things (IoT) virksomheder med produkt, løsning og projektrelaterede priser, samt organisatoriske kategorier og anerkendelser, der fremhæver usædvanlige individuelle præstationer.

Om Ciklum
Ciklum er en top fem global digital løsningsvirksomhed for Fortune 500 og lignende hurtigtvoksende organisationer over hele verden. 3.000+ udviklere er placeret på leveringscentre over hele verden, og giver Ciklums klienter et stort omfang af ydelser, inklusiv Enterprise App Development, Quality Assurance, Security, R&D, Big Data & Analytics. For mere information, gå tilwww.ciklum.com